
"חברת DZ מערכות פועלת בתחום הרכב מזה למעלה משלושה עשורים, והיא מהווה נציג רשמי של חברת Hikvision העולמית בתחום המובייל (תחבורה וכלי רכב)", מסביר אופיר. "ביצענו מגוון גדול של התקנת מערכות הקלטה וצילום בפרויקטים גדולים החל מאוטובוסים של חברות תחבורה ציבורית כמו דן ואגד, חברות אוטובוסים בתחום ההיסעים, משאיות הובלה, משא, עפר וציוד הנדסי, רכבי בלדרות כמו ברינקס, מזרחי-טפחות ועוד. "הפתרונות אותם אנו מציעים כוללים התקנת מצלמות בכלי הרכב, ניטור בזמן אמת, אחסון נתונים לטווח ארוך על גבי דיסק מקומי או בטכנולוגיית ענן מאובטחת, ושימוש בבינה מלאכותית (AI) לשיפור הבקרה וזיהוי אירועים מוגדרים מראש. מערכות אלה מספקות מעטפת שלמה של שירותים ומענה טכני הכולל: תחזוקה שוטפת, ניטור ופתרון תקלות מרחוק, מערך טכנאי שטח לטיפול ותחזוקה בחצר הלקוח, ובכך מתאפשרת שליטה מלאה על ציי רכבים גדולים".
מערכות הצילום מבוססות טכנולוגיות NVR (Network Video Recorder) ו-DVR ,(Digital Video Recorder) או שילוב של שתיהן, מאפשרות תיעוד ושידור מידע גם בזמן אמת מכלי הרכב ישירות לחדרי הבקרה. "בכל רכב מותקנת יחידה מרכזית עם דיסק קשיח שיכול להכיל עד 4 טרה-בייט של הקלטות וידאו ומידע הנשמרים לתקופה של כ-3 חודשים אחורה, וזאת בהתאם לתנאי ההפעלה של המערכת והאפיון הטכני שלה. בנוסף, המערכות כוללות יכולת ניטור אונליין ויכולת שידור 24/7. המצלמות משדרות בזמן אמת לחדרי בקרה או לטלפונים ניידים באמצעות אפליקציה ייעודית בהתאם לדרישת הלקוח, אך אחסון המידע בתוך הרכב הכרחי לצורכי תיעוד ושחזור נתונים". המערכות מספקות גם נתוני GPS, מהירות נסיעה, סטייה מנתיבים, אירועים חריגים מוגדרים, מתן התראות חכמות המהוות כלי מתקדם לניהול בקרה ופיקוח בזמן אמת, והן ככלי לביצוע תחקור.
מערכות AI נכנסות כיום לשימוש במטרה לשדרג את מערכות הצילום וההקלטה ולהפוך אותן לאקטיביות ולא רק פסיביות. "מערכות AI יכולות לזהות דפוסים חריגים ולהתריע בזמן אמת בעיקר כשמדובר במאות כלי רכב. לדוגמה, ניתן לזהות אם נהג משתמש בטלפון בזמן הנהיגה, אם נהג נרדם או לא מסתכל לכיוון הנסיעה, אם נוסעים השאירו חפץ חשוד באוטובוס, אם רכב מתקרב באופן חשוד לכלי רכב מאובטח או אם בסביבת הצילום נמצא רכב שדווח כחשוד על ידי זיהוי לוחית הרישוי. טכנולוגיות אלו יכולות לשמש גם לאירועים ביטחוניים. "אפשר להגדיר התרעה רוחבית לכלל הנהגים במקרה של אירוע מסוכן, כך שהם יוכלו לפעול במהירות ולמנוע נזקים פוטנציאליים".

אחד השימושים המרכזיים במערכות מצלמות לרכב הוא ניטור התנהגות נהיגה. חברות תחבורה משתמשות במצלמות כדי לבדוק האם הנהגים עומדים בתקנות ומזהות התנהגויות נהג מסוכנות. משרד התחבורה מחייב שמירת נתוני וידאו של אוטובוסים למשך שבועיים לפחות, וזאת כדי לספק הוכחות במקרה של תלונות נוסעים או תאונות. בנוסף לכך טכנולוגיית זיהוי התנהגות נהג (DSM), מספקת תיעוד מצולם של הנהג ברכב בכל רגע נתון וכמובן בזמן אירוע חריג כמו תאונה. הטכנולוגיה מתריעה בזמן אמת לנהג עצמו ולחדר הבקרה הכולל דוחות מפורטים הנשמרים בשרת מרכזי. "בעבר, היה צורך לשלוח פקחים לבדוק ניקיון באוטובוסים, אך עם AI ניתן לעשות זאת באופן אוטומטי מהיר וחכם באמצעות המצלמות ולחסוך שעות עבודה רבות".
הטכנולוגיה משלבת ניתוח וידאו ואלגוריתם למידה עמוקה כדי לאפשר נהיגה חכמה ותפיסת סביבה, כולל התרעת התנגשות קדמית (FCW), התרעת סטייה מנתיב (LDW), התרעת ניטור תנועה (HMW), התרעת התנגשות הולכי רגל (PCW), זיהוי נקודה מתה (BSD) עם תכונות מתקדמות ויכולות חכמות. פתרון סיוע נהיגה מתקדם זה סולל את הדרך לחוויות נהיגה בטוחות, יעילות ומהנות יותר.
בקרת צי רכב גדול דורשת מערכות טכנולוגיות מתקדמות לניהול מידע בזמן אמת. "בחברת התחבורה הציבורית דן, למשל, ישנם למעלה מ-800 אוטובוסים שכל אחד מהם משדר בזמן אמת למוקדי הבקרה ולמוקד הבטחון. כך, אנשי הבקרה יכולים לצפות באוטובוסים, לזהות מצבי חירום ולתקשר עם הנהגים במקרה הצורך. אם נהג נתקל במכשול בכביש, הוא יכול ללחוץ על כפתור ייעודי שהותקן בסביבת הנהג במיוחד עבור מצבים אלו, כאשר מידע על האירוע הכולל קובץ וידאו ותמונה – יישלחו ישירות למוקד. יכולת זו מאפשרת למפעילים לעדכן נהגים אחרים ולהימנע מהגעה לאזור בעייתי."
בענף ההובלה והבלדרות, מצלמות אבטחה מסייעות להגן על מטענים רגישים. "לקוחות בענפי ההובלה משתמשים במצלמות כדי לתעד פריקה וטעינת הסחורה, לזהות גניבות ולשפר תהליכי עבודה.
דוגמה נוספת לשימוש במערכות ניתן לראות בחברות פינוי אשפה, בהן מתעדים את מצב הפחים לפני ואחרי הפינוי, וכן את כמות הפסולת שנאספה. במערכות המותקנות במשאיות המפנות גזם, ניתן להוכיח ללקוחות כי הפינוי בוצע כנדרש".
הטכנולוגיה המתקדמת של מצלמות חכמות לכלי רכב משנה את פני ניהול האבטחה בכלי תחבורה, הובלה ולוגיסטיקה. החל מניטור נהיגה וניטור התנהגות נהג, דרך הגנה על מטענים ועד לתגובה לאירועים ביטחוניים – מערכות אלה הופכות לכלי הכרחי עבור חברות הפועלות בתחום.
עם כניסת יכולות הבינה המלאכותית יכולות אלו רק ילכו וישתפרו, תוך שינוי משמעותי ביכולת השליטה והניהול בזמן אמת. חברות המעוניינות להבטיח בטיחות גבוהה ושיפור תהליכי עבודה, ימצאו במערכות אלה את הפתרון האידיאלי להצלחתן. במציאות שבה הסיכונים רק הולכים וגדלים, השקעה במערכות חכמות אינה מותרות – היא הכרח.
– זיהוי פנים וזיהוי לוחיות רישוי בזמן אמת
– מעקב אחר תנועות חריגות
– הקלטה באיכות גבוהה עם ראיית לילה משופרת
– ניתוח וידאו חכם למניעת פריצות וגניבות
– הקלטה רציפה עם אחסון מקומי וגיבוי לענן
– אפשרות לצפייה און ליין ושחזור הקלטות באמצעות מחשב או טלפון חכם
– זיהוי וטיפול באירועים חריגים בזמן אמת
– קבלת התראות ודיווחים שהוגדרו מראש
– שילוב עם מערכות GPS לניטור מיקום און ליין ושחזור היסטוריית נסיעות
– זיהוי סכנות והתרעות על סטייה מנתיב, מהירות ונסיעה חריגה (ADAS)
– ניטור מצב נהג והתנהגות בזמן נהיגה (DSM)
– התראות קוליות בסביבת נהג
– מעקב GPS בזמן אמת
– ניתוח נתוני נסיעה ושיפור התנהגות נהגים
– ארכיטקטורה משודרגת ויכולות אינטגרציה מלאות לתוכנות צד ג' ומערכות בקרה ארגוניות
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.